Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Pagina's

maandag 16 maart 2015

Welkom op mijn blog: Wilgenwol


Mijn naam is Marianne van der Veen,
Ik ben een Ambachtsvrouw in wilgenbouw en exclusieve kleding.

Dominic is de sterke kracht achter de schermen.
Ik werk samen met enthousiaste mensen die mij helpen als het nodig is.

Ik werk alleen met puur natuurlijke producten; 
van schapenwol tot de ring van een zelfgemaakte knoop, 
van verfstoffen tot wolwasmiddel.

Wat bieden wij: 

In opdracht maak ik unieke kleding op maat.
geef ik workshops in het werken met wol en het maken van kleding.
sta ik op markten, geef ik kunstzinnige lessen voor scholen.
verzorg ik workshops als dagbesteding aan groepen kinderen.
als teambuilding voor bedrijven verzorg ik workshops met wol of met wilgenbouw.
in opdracht bouw ik met wilgentenen.
geef ik workshops in het bouwen met wilgentenen. 

zijkant van onze camper



Wilgenwol  is een bedrijf geworden (k.v.k. no: 66551005)
Wie zijn wij:
Wij zijn twee positieve, enthousiaste mensen.
De Natuur, met name de bossen met hun stromende bergbeekjes, hun zuivere lucht en sterke positieve energieΓ«n heeft onze passie.
Wij leven zoveel mogelijk zelfvoorzienend en vrij.
Enthousiast en bewust. dat zijn wij.

Bomen leveren ons zuurstof, rust en inspiratie.
Wilgen zuiveren de omgeving van gifstoffen; 
zij transformeren deze stoffen.
Wij vinden het belangrijk om deze vorm van bouwen meer bekendheid te geven.

daarnaast is het maken van kleding op ambachtelijke manier nodig om te overleven in de natuur. bij zelfvoorzienend en vrij leven horen natuurlijke producten en dus ook onze kleding.
De wol wordt op natuurlijk wijze met planten, hout, schillen of bolsters geverfd.

Ons doel is:
 Onze bewuste vorm van leven en van Ambachtelijk vervaardigen van producten te stimuleren en weer de bekendheid te geven die het vroeger ook had.
anderen onderrichten in deze ambacht.
En wij vinden het belangrijk
 dat natuurlijk vervaardigde kleding betaalbaar is, 
daarom sta ik open voor ruilhandel of vraag ik een redelijke prijs voor het handwerk.


Aanbieden van onze diensten:
In ruil voor een plek om te staan/wonen met onze camper biedt Dominic gratis zijn diensten aan een ieder die hulp nodig heeft. te denken valt aan tuinonderhoud, schilderwerken, hand en spandiensten. Bied ik mijn diensten aan in dagbesteding trajecten met wolworkshops, mits dit in te passen is in mijn werk met "Wilgenwol".

World summit cafΓ©
Omdat de natuur voor ons heel belangrijk is zet ik mij in voor de World Summit beweging. Onze camper doet ook dienst als praatcafΓ©. Omdat wij door de Benelux rondreizen proberen wij deze beweging te promoten zodat een gezonde samenleving m
mogelijk mag worden. 
Ik geef aan waar je ons kunt vinden in bepaalde periodes zodat je meer informatie kunt krijgen over de World Summit.



Reisverhalen
Wij leven in een periode van grote veranderingen. ik voel dat heel sterk.  Door het rondreizen met zo'n opzichtige kunstwagen ontmoeten wij veel mensen. Dit zijn stuk voor stuk prachtige ontmoetingen met  mooie gesprekken en spontane acties.
Daarnaast is het soms lastig om in een camper te wonen, loop ik tegen grenzen aan van weinig ruimte of het missen van een vaste plek, het missen van eigen mobiliteit zoals een auto (om even naar mijn dochter te rijden bijv.)
dit en nog meer wil ik graag met jullie delen.

4 opmerkingen:

  1. Interessante blog hoor. Erg leuk ingedeeld ook. Zeker de moeite waard om door te lezen mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit met helemaal aan bij Mark. Zeer interessante blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blog. Dit blog is zo leuk, omdat het zo verschilt met de rest. Bedankt marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 😊Wat zit ik te genieten, Marianne. Grandioos wat je allemaal laat zien. Jij en Dominic doen fantastisch mooi werk.
    Inspirerende kunst.

    Het hele blog heb ik nog niet bekeken, echter ik kom zeker terug om verder te neuzen.

    Mijn complimenten met al wat jullie laten ontstaanπŸŽ΅πŸ‘πŸΌπŸ˜˜.
    Formidabel. Wat heerlijk ook dat je een vervulling hebt gevonden die zo bij je past.
    Maken of gebruiken jullie ook hooikisten? Dat vind ik namelijk best bij jullie projecten en wijze van leven passen.

    Liefs van TillyπŸ’•

    πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€

    BeantwoordenVerwijderen